Viktiga inslag

Lördag i april. Kan det inte få vara lördag i juni?
Jag kan riktigt känna efter och längta så det börjar klia på själen. Tänk om vi fick lite sommar och sol i vårt avlånga land. Tänk om jag hittar en jättefräck blå sommarjacka, tar mig i kragen och köper mina acne jeans på tretton, inhandlar lite smått och gott på Carlings och gör stan med en Frapino med jordgubbssmak. Träffar någon som jag kan hålla av, som är villig att hålla av mig tillbaka. Då vållas tanken varför springer jag in i en vägg hela tiden?

I kväll, då är det party ute i Gullbrannstorp. Allt är topp och fix. Även om det gnager på insidan med ångest för Naturkunskapsprov så är det inget emot glädjen från igår och lyckan som har passerat. Vad gör man när det börjar om på nytt (förutom att gå ändlöst långa promenader med Nisse i becksvart mörker), tar man bara sig upp på fötterna och låtsas som inget igen? Men då börjar tänkandet och man förstår att man överreagerar, jag idealiserar allt igen.

Viktiga inslag är att Filippas jacka är jättefin, och jag kan bli alldeles glad bara att sig henne i den.
Att Josefine godkände att jag fick komma hem till henne innan festen ikväll och tramsa lite.
Att Nisse luktar vår.
Att Jakob Hellman skivan är spårlöst försvunnen och när jag letar efter den hittar gammal nostalgi.
Att jag faktiskt blev bjuden på fest ikväll.
Att Vänner på 5 går mitt på dagen.
och icke att förglömma, sången och att jag snart besöker RadioHalland, HP och Entré.

Snart åker jag till Göteborg, så är det bara. För en enda anledning,
s h o p p i n g
Nu ska jag ta av mig min tjocka tröja och börja frysa igen, tills någon tar med sig en ny.

Tills vi hörs av, glädjs över det lilla och det stora.

P U S S E L

Kommentarer
Postat av: sofia

Om du allt förmoda är vaken nu. Titta ut. För bara några sekunder tror man det är sommar :) Ljuvligt väder. Lycka till med nk:n. Vi pratar om den sen.. PUSS

Postat av: Emma

hej din plupp... hörde dig på radio imorse påväg till skolan :) blev jätteförvånad!

2008-04-14 @ 18:48:09
URL: http://provocatrice.blogg.se
Postat av: sofia

DU ÄR PÅ RADIO!!!!! P3 FÖR FAN :D:D:D

2008-04-15 @ 11:43:37
URL: http://www.mydisguise.blogg.se
Postat av: filippa

Ih! Tack! Min jacka är sniggis, vi får fixa din också! :)

2008-04-16 @ 21:17:15
URL: http://lippshit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback