Det luktar dagen innan


Förra året vid denna tiden ägnade jag tid åt "Jedi Academy" eller i alla fall - så luktar det som tiden jag gjorde det. Jag vet inte, det var kallt - det var nog mest att det var kallt. Vi närmare eftertanke minns jag inte om det var året innan eller detta året. Det blir galet nog att beta ur i vilket fall. Bra spel det där egentligen, fast det är tråkigt. Jag gillar "Star Wars" - (Ok, alla som läser min blogg kommer att lägga sig på marken och kräkas men så är det faktiskt) Lika mycket som jag gillar "Sailor Moon" - förlåt för eventuell uppstötning. För tråkigt är det - jävligt kass historia och platt fall på den kassa animationen. Men känslan när jag svingade min gula ljussabel mot monster klädd i endast trasor var cool. Ok, det är ett ultradåligt spel, men bakom det älskar jag det.


Det är som vilken hatkärlek som helst. Den man har till godis och till alkohol - och till skolan och pengar. Jag är trött på att vara förkyld, jag avslutade min penicillin kur för bara några dagar sedan och har redan blivit förkyld. Mina förkylningar avlöser varandra som prov gör nu förtiden. Jag snörvlar igenom min vardag, behöver någon med näsdukar i mitt liv just nu. Någon att luta sig mot med svar och en varm famn. Det är hatkärlek att man inte har någon sådan - kärlek till att det finns sådana människor - hat att det finns sådana människor.

Jag är sugen på att gå upp tidigt och raka mig med rakhyvel - fan en sådan behandlig i ansiktet är det bästa jag vet. Med massor utav raklödder, det borde alla unna sig.


Jag vill ha lov, dagen då vi tar jullov lovar jag mig själv en sväng inom Maxi för att köpa en kartong med choklad och med den ska jag lägga mig i min säng och titta på "Pelle Svanslös" - världens bästa julkalender. Oh, jag blir knäsvag när jag tänker på det - nästan kär i tanken.


Ikväll får jag lägga mig i en för kall säng, kräma på lite Kent och snyta mig så jag kan andas igen, det är inte "Fnoskperiod" längre, den är över. Nu är det bara svart, denna period innan jul får inget namn - då jag inte finner ett ord som beskriver det inferno som infinner sig på ett bra sätt. Här har vi fan världens största hatkärlek - stressen och julkonserter. Kärlek till konserterna - hat till stressen och allt omkring dem. I morgon står konsert på schemat, jag är taggad - eller jag tror jag är taggad.


Förra året vid denna tiden ägnade jag tid åt "Jedi Academy" och drömma att jag hade det på ett helt annat sätt.


Ja, ett helt annat sätt lever jag på idag - det är det enda jag är tacksam över. TACK, för att vi ändras - du ser mycket bättre ut idag än förut.


Tro mig



P u s s el


Kommentarer
Postat av: Malin

jaaa vi måste ha julkalenderdag snart rick!! asmys!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback