Tänk 'Feber' - Tänk 'Hund'

"Du sa att du skulle börja blogga på heltid! Det går ju bra! Hahaha, du har till och med varit sjuk och har inte bloggat under din sjukdomstid!" - Jag avskyr när andra säger sanningar jag inte vill acceptera (I detta fall Malin). Jag har varit sjuk, så det är just DÄRFÖR jag inte har bloggat. Det har istället blivit lååååånga sessioner framför teven och läkarbesök. Det enda som har varit bra är mina timmar i sängen...

Jag inbillar mig alltid att folk blir arga på mig när jag insjuknar. Jag märker ordet inbillar igen, bara för att jag hoppas att det är inbillning. Jag kan få för mig att folk i min närhet blir lacka på mig för att jag inte är på plats. Jag vet att jag har fel, det handlar nog i stort sett om att jag vill ha någon slags mänskligkontakt under min sjuktid - hemskt ledsen Nisse, you just won't do. Fast man ska alltid se tillbaka på sig själv, vem ringde jag senast personen i fråga var sjuk? Just det - problem löst.


I dag var jag hos farbror doktorn eller Dr. Ranhster, speciell man- men den rätte mannen för att bota mig! Jag har nyligen tryckt i mig mitt sista penicillin för dagen och det ska bli gott att sova - (särskilt efter besöket hos honom) Jag fick ett metallföremål nedkört i halsen, han tryckte på mina mandlar så jag trodde jag skulle krevera, och sedan kikade han på mina stämband. Jag vill inte i detalj beskriva hur det gick till. Smärtsamt stod på menyn och desserten var penicillin, men en liten smak av nässpray. Gud vet vart jag har förlagt min första spraydosa. Det tragiska var att innan jag gick därifrån fick han mig att se honom in i ögonen och lova att inte sjunga förens jag blev frisk. Gash, det är som att få Hitler att lova att vara snäll. (Som Fia hade uttryckt det)


När jag vaknade var jag varm, 'feber' tänkte jag. Men så upptäckte jag att en liten, liten vovve vilade sig på min mage - 'Hund' tänkte jag sedan. Nisse är den enda som håller mig sällskap i morgonkväll, det blir han och jag. Kanske KillBill 2, troligen plugg, fast KillBill 2 (använder studerandet som täckmantel)... Mami och Papi åker till varma Turkiet, kvar blir jag. Kanske för det bättre dock, får en god helg med min sockersöta syster, jag längtar.


I morgon är det Nationellt, om jag är en duktig kis imorgon lovar jag att uppdatera er.
Förlåt Malin och co, jag ska vara bättre när det kommer till bloggeri (fast Malin uppdaterar sämre än en trött konservatist)

S N O R P U S S E L


Kommentarer
Postat av: Malin

var fick du luft ifrån?

Postat av: Malin

förresten: TÄNK GÅS!

2008-11-11 @ 23:11:11
URL: http://perfectspring.blogspot.com/
Postat av: Syster

Då kan vi vara sockersöta ihop, för jag tänkte baaaka tårta till dig! närmare bestämt en chokladbollstårta! Fuck yeah!

2008-11-14 @ 13:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback