Hårspraj

Det är som om någon överfaller en, med sockrade rosa kakor och tvingar dig tugga och svälja tills du blir blå i ansiktet av lycka. Det är som om någon känsla av energi utan slut slår på dig med en piska och skrattar med ros i rösten och sjunger "Goodmornin' Baltimore". Jag har precis sett "Hairspray" och det är som om något chockerade lyckopiller har blivit injicerat i mitt bakhuvud. Jag vill dö och jag vill födas. Denna film är läskigt käck, läskigt glad och läskigt hoppfull.
Frida kom hit runt 18:00, det skulle bli RichieFrida-kväll. I like! Det blev först "Hemmakväll" där vi i tron om en bra film hyrde "Hairspray" och inhandlade godis. Därefter Maxi för att inhandla käk, och sedan hem. Efter ett magnifikt mål och trevligt sällskap tryckes dvd:n på play och i 1 timme och 52 minuter matade någon oss med total och optimal lycka!

"Hairspray" möter inga gränser, inga svåra beslut, inga hjärteskärande scener. Inte heller är musiken bra, en musikal där musiken känns som samma låt om och om igen. Helt ärligt ingen känsla, ingenting är värt att se den. Förutom Travolta som dam då. För han gör filmen sevärd. Han är den enda.

Lisebergsbesöket kan liknas vid "Hairspray" en del, en HEL massive day på Liseberg drog musten ur mig i dagar efter vistelsen. Men ack så kul vi hade och jag åkte mer än vad min mage tillät och kände på tåget hem att hela världen dansade i en sist på "Tornado". Jag vann ett gigantiskt gosedjur, åt sockervadd och våfflor, åkte Kållerado 6 gånger, stod på Vip-listan vid entrén och skrattade mig blå när Dani blev nedbajsad av en fågel. På vägen hem var jag svullen om fötterna och tjock i huvudet. Men ack så kul vi hade.

Nu har jag och Josie bokat resan till Götet, på torsdag it is. Jag blir varm och glad över att jag har henne. Hon är en guldklimp!

-Vad har du gjort? Du är alldeles glansig i ögonen! Är det där rosaglasyr på din tröja? Varför ler du som en psykpatient?
-Äh, jag har bara sett "Hairspray"!

P U S S E L


Kommentarer
Postat av: Frida på ICAAAAA

"Happy living", är de enda två orden som kommer ur min mun efter denna film. Uahhh..

Postat av: sofia

alltså jag såg första halvan av hairspray men tyckte den va så fruktansvärt pinsam så jag var tvungen att stänga av... fyyyyyyy säger jag bara! aja baja!

2008-08-14 @ 01:44:42
URL: http://mydisguise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback