Bland det bästa

Jag tror jag var i chock. Jag trodde inte det var sant. Jag har trott att den varit borta. (och nej, det var inte ett försök att böja verbet "att tro"). Den låg där, inne i garderoben, hela tiden. Jag sa tyst för mig själv: "Fan, kom ut ur garderoben" och log smått. Jag vet att den var varit borta. Men jag visste inte att den var så nära. Hade jag vetat detta hade jag letat här i från början. (det var inte heller ett försök att böja verbet "att veta"... Eller börjar det bli genomskinligt nu?). Snabbt sprang jag ned till nedervåningen. Gjorde fyra mackor och kokade de ljuvliga röda teet jag fick av Joakim i födelsedags present. Sedan började en panikartad jakt efter vhs och ett jäkla meck med denna. Satte jag mig i fåtöljen på rummet, och tryckte på play.

"Hej Mamma..."

Jag var fastlåst, fick en otrolig flashback och den slog mig att en tår bildades i ögat. Jag log, jag skrattade och ja, jag blinkade tårögt när det hela var över. Jag satt nu med fyra mackor i magen, teet var slut och slutscenen i filmen "Den Bästa Sommaren" hade precis ägt rum.


...



Okej, ni skrattar säkert när ni har kommit till denna biten. Men jag vet inte - Kjell Bergqvist är ett mirakel, likaså Anastasios Soulis och Rebecca Scheja. Alltså filmer som denna är svår att finna. Det var som Sofia sa: "Du som tror på kärleken..." Wow, vid närmare eftertanke: JA! Jag tror att jag kommer bli lika kär som Mårten och Annika. (Fastän de är 11 år och jag är 18) Men jag vet inte. Det är svårt att säga att man bli emotionellt rörd av en barnfilm.

Jag har landat hemma igen. Alltså, jag skulle kunna skriva en roman om hur roligt det har varit, tacktacktack - Henrik och Filippa. Malmöfestival nästa år? Ja visst. Mer langos till folket ju! Tur att det ösregnade när Miss Li spelade, då missade fler än jag den konserten. På vägen hem körde pappa, det regnade intensivt men vi lyssnade på alltifrån Jussi Björling till Madonna och jag var så lyckligt lottad, att sitta med far min som diggar samma musik som jag. (Rickard, det kan bero på att han lärt dig allt inom musiksmak. Med undantag från Ulf Lundell)

P
å Torsdag börjar skolan, det tar jag emot med öppna armar. Jag är rutinmänniska, jag tål inte att ha lov för länge och redan i morgon blir det "innan-skolan-fika" med gänget. Fia, Lippan, McMadjet och Boegen. I like. (Klassiska smeknamn har de också)

Nu ska jag bädda ner mig. Vem vet? Jag kanske drar upp Teskedsgumman ur kartongen innan jag somnar. Det vore ju helmys.

(Josefajn? Jag längtar tillbaka till "VillaVillerKulla", vi drar dit snart. Ok?)

P u s s e l

Kommentarer
Postat av: klara

åh den filmen är så underbar. nästan lika underbar som high school musical, 2!!!! haha ;) vi skulle se den juu. ska bli kul att se dig imon, de va fan inte igår :O

pusse


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback