Generade sol

Alla hjärtans dag, är det dagen då olyckliga hjärtan börjar älska? Dagen då hoppfulla hjärtan krossas? Dagen då vilda hjärtan blir tama eller dagen då vi alla älskar mer än vanligt? Varför finns en dag då man ska älska mer, mer än man älskade igår?

Det blev lite av varan matteplugg i morse, men rufs och morgontrött, det var jag. Drog i sängen något extra, eftersom jag hade blivit telefon terrad, enda till natten sänkte sina vingar över landet Sveringe. Det var fint att snacka, och inte säga något egentligen. Jag är måttligt nervös vad som händer idag, och jag ska försöka ta reda på allt det där senare.

Matten gick i och försig helt ok! Jag samlade mina sista styrkor för dagen och överlevde både det ena och det andra, som tårtkalas på historian till tråkspanska lektion om just historia. Jag ringde Frida med glädje nyheten, jag fixade G, tack vare henne. Jag ska försöka dra hit henne nästa gång inför nästa prov, så jag hamnar på rätt sida av problemet innan jag ger upp.

Det sas att osäkerhet var lika med svaghet, det är väl paradoxalt. Att vara stark är att bry sig om andra och osäkerhet är väl att man bryr sig om vad andra ska tycka, är det inte lite samma sak? Eller talar jag emot mig själv när jag menar det? Vad menar osäkerheten med att reagera i din närhet? Jag fumlade till något svar och satt fastfrusen och paralyserad, med varje tanke på vad jag sa.Du skötte dig perfekt, men dugligt nog plågades varken någon av oss särskilt länge.

Snart lov, det känns så galet behövligt! Har ni tänkt på att solen ler lite mera om dagarna nu? Jag kunde inte rubba bort mitt leende när jag gick hem från bussen idag, solen var alldeles för vänlig, det var nästan så jag blev generad. Dagens höjdpunkt blir trots allt det som stod skrivet i mitt skåp, det var lycka i sin renaste form.

image4



 

Snart kommer Maja över, då blire te och dikter :  )

Kommentarer
Postat av: Josefine

jag tycker det är fel att man ska visa den man tycker om att man tycker om henne/honom just denna dagen när ALLA gör likadant.Då blir det typ som att man gör det bara för att vara lika bra som alla andra. Själv blir jag gladast när någon visar hur mkt man tycker om en när man minst anar det. Då blir det mer speciellt..

Postat av: sofia.

rick, rock, slick! jag har hittat en SÅ bra ted låt.. vi måste måste MÅSTE ha den!!!!! åhh. puss

2008-02-15 @ 00:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback