Cashew realiteter

Det känns som om tiden har stått stilla ett tag nu. Jag vet att så inte är fallet, ty hela veckor har försvunnit under näsan på mig och jag har knappt hunnit reagera. Jag har sommarlov, men det känns nästan som om jag har något annat komplement lov som jag bara vilar upp mig på. Det känns helt ärligt som sportlov eller än värre, höstlov.
Jag hade behövt solbränna och lata dagar på stranden. Hade behövt strandkyssar och varma händer. Hade behövt vita skjortan, vita skorna och vita leendet. Men så väcker jag mig själv från min dagdröm och finner mig här med tangentbordet i knät, håret ser ut som en kvast och endast i förd en GIGANTISK polotröja.

Jag har också märkt att jag jobbar mycket. Mycket mer än jag hade förväntat mig. Det första som slår ut från mig då är en suck - men efter några väl valda tankar tänker jag på alla pengarna. De kommer att behövas i höst. Låtlistan jag "flashade" här igår blev vännen i 1 timmes vandring i skog och mark med hunden min. Jag var ledig från jobbet igår - himla gott. Fast när jag tänker tillbaka på dagen gjorde jag ingenting då jag hade drabbats av halsont. Det var promenaden som hände på sin höjd.

Idag drömmer jag om tevespel, mangafilmer och cashewnötter. Jag har tröttnat på godis, och vill bara ha cashewnötter nuförtiden, det känns otroligt accepterat och bra. Tyvärr har min familj samma dille på dem som jag så jag funderar på att återvända till klassikern "Marabou Digistive", den kan man åtminstone ha i fred. Dock känns den mindre diet accepterad.

Det är tur att jag ska luncha med Frida i morgon, jag har inte träffat en levande själ (värd att spendera tid med) på HUR LÄNGE SOM HELST!

(jag kikade på Centralskolan igår! varför upptäcker jag allt så sent, Filippa Bark i hjärtat!)

P u s s e l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback