Avgång!

"I dag är dagen inne"
Så skulle man kunna starta en bra bok eller ett sista brev till omvärlden. Men dagen som väntar mig är en resa, en resa till Italien, Toscana, Lucca. Det känns mycket spännande och jag är väldigt sugen att lämna Sverige bakom ett tag. Trots att vädret är fantastiskt, känns det inte mer än rätt. Självklart åker jag av en anledning. för att fira mamma som fyller 50.

I dag klippte jag mig, jag lät håret falla och har ny härligt kort snagg i nacken och sidorna med lite, lite hår kvar på hjässan. Underbar känsla av frihet, slippa se ut som en svinto och samtidigt slippa känna kliet i hårbotten. Med denna klippning kombinerades i besök på Eurostop med syster. Det införskaffades lite nya kläder och det var skönt. Jag har även hunnit med att öva inför bröllopet. Det blir bröllop på midsommardagen, "Kärleken förde oss samman", "Av längtan till Dig" och "I Folkviseton" (fortfarande under produktion). Jag känner mig laddad och lovar att göra gott ifrån mig.

Mamma var vänlig och tvättade mina vita skor, de såg ut som de hade gått en omgång i lerbrottning men lyser nu i vitt, vitare än när jag köpte dem. Självklart har även solen sina fläckar och jag upptäckte till min stora skräck att mina favoritskor alla kategorier har börjat släppa i sidan. Nåja, för att citera direkt ur ett svenska arbete:
"Olyckan växlar ju lika med lyckan, allt, vad begynsel har, ändas en gång"
Han är vis Lasse Lucidor. Det som är vackrast med sommarlov är dock att slippa skolarbeten och stress. Det var mycket nu denna termin men jag har lyckats att överleva även den.

Jag anar i luften hemma att sista tiden för packning börjar närma sig. Om jag packar snabbt nu, kan jag alltid göra lite te, fläkta på mitt rum och lira lite MarioKart innan sängdags. Det låter väl som en god idé?

Tills jag kommer hem till Hstad igen,

P U S S E L


Kommentarer
Postat av: maja

capri snart, honey?

2008-06-09 @ 19:36:09
Postat av: filippa

Hellu Babe! Hälsa Mamin din ett stort grattis! Vi MÅSTE ses!! love u!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback