Förlust i vinsternas tid

När det kommer till fotboll finns det två lägen:

ÄLSKA
HATA


Det finns för mig inget mellanting, det är där emellan det pendlar. Jag behöver nog inte språka allt för mycket vad jag känner inför det nu. Ty lika tydligt som det finns två lägen i fotboll, finns det även två lägen som inte nämnts:

VINST
FÖRLUST


Och dagens känslor står för det sist nämnda i de båda fallen.

Dagen vill jag (mot allt detta hopplösa pladder om den ädla sporten fotboll) ge namnet FYND. Jag har fyllt på min garderob och tunnat ut min plånbok. Men trots att pengarna drev som en tornado runt i plånboken idag - finns det en stilla oas inom mig. Jag tror väldigt mycket på att unna sig själv saker - för små saker. Som att städa rummet, gå den där extra kilometern med Nisse, gå upp tidigt på morgonen och ta tu i saker. Grejen är att jag har faktiskt ett stipendium som har ökat min ekonomi och känner inga som helst samvetskval när det kommer till shopping.

När jag senast besökte MQ var det i en desperat fight att få mina pengar tillbaka för en hoodtröja. (Som hade satt på rea) Lyckligtvis fick jag alla pengar tillbaka och återvände idag med ett presentkort på 500 riksdaler. Detta resulterade i sin tur till en ny kofta. Expediten verkade inte särskilt glad i att se mig "Jag ser att du fyndar mer på rean" sa hon med en smärre sarkastisk ton. "Ja, det är ju bra för både dig och mig" replikerade jag. Då bjöd hon åtminstone på ett leende. Innan jag och mor anlände till nästa anhalt bemöttes jag av en glad och snigg Ebba. Jag planerar att träffa pangbruden i nästa vecka. Var på tok för längesedan. Grejen var att när jag väl anlände till Tr3tton (det vill säga anhalt 2) bemöttes jag av ett annat speciellt biträde. Snigga jeans i all ära, så även levis jeans skjortor men att till det ha en STOR turkos fluga? Nej, tack. Där brast min modebild och därmed hans modetips. Trots detta införskaffade jag mina lång efterlängtade acne jeans. Och ja, faktiskt - Jag känner mig skitsnigg xD

Precis på minuten fick jag ett samtal, som har lyst upp min vardag. JA, tack. Det blir grillfest i nya stugan hos Calle! Yes, perfekt tillfälle att snofsa till sig! Kanske kan hitta ngt snyggt att bära trots allt. Nu med 90 minuters sorg bakom mig, ser jag en kväll i en stuga med trevliga människor som ett mål (och det tillhör inte Ryssland).

Men imorgon väntar också en tidig körlektion 08.40, och om min arma kropp ska orka med detta är det bäst jag tar vägen till sängen. Fast innan dess vill jag ta tillfället att säga. Det går strålande med bröllopssångerna, nu får gärna lördag komma, då får jag lite mera kosing att röra mig på.

Trots att Sverige helt desperat och förtvivlat förlorade idag, så tar jag lite glädje med mig till drömmarnas rike.

Oh! Jag har sommarlov, det börjar kännas!

P u s s e l


Kommentarer
Postat av: sofia

hihi baby. jag tycker fluga låter fetch! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback