det bästa med hösten

Hej.

Det är tisdag, det har alltid varit min favorit dag annars, det var inte en favorit tisdag idag - av flera andledningar, men för att sprida lite värme i årets kallaste månader så bloggar jag vidare i alla fall.


  • Jag har fått fler läsare -
    TACK, för alla som läser min blogg, det måste betyda att den innehåller något vettigt trots allt : )
  • Festen i helgen var magisk -
    Jag dansade och hade jätteskojigt, det var bara gott att träffa alla utanför skolans lokaler, det är synd att alla jag kände inte kunde vara där.

I veckan ska jag plugga, men i helgen är det körrep. Jag vet inte om jag är livrädd för körrep eller om jag tycker det är ok. Saken är att man befinner sig på plats 21 timmar på tre dygn, vilket betyder att jag kommer att behöva en tekokare på plats då min hals verkar svika mig.


Det enda som är bra med hösten är att man kan dricka te, köpa mössor på Carlings, tända ljus, bada badkar och skämma bort sig med koftor - jag älskar koftor. Bortsett från det får man halsont, ångest, oförmåga att vakna tidigt, flyktkänslor och utslag. En sak jag förknippar med hösten är olja, det måste jag använda efter varje bad och dusch. Det är en speciell doft, tänker på luciatåg i Immanuel och fylls av både glädje och skräck. För de konserterna är de bästa och det hemskaste. Stå upp i 2 timmar och se dum ut. Detta år ska jag inte dela med mig av vattenflaskor dock, det resulterade i en härlig halsinfektion precis innan dopparedagen. Smart Rickard, dela din enda vattenflaska till 20 andra killar i december på ett Luciatåg då hälften svimmar. Du hör ju hur det låter, som en fest för baciller. Isch, om Joakim håller sig fräsch kan han få smaka. Men han är sällan fräsch i december - förlåt men vem är fräsch i december? För att inte vara ond så svarar jag: FÅ...

Nu ska jag gå en kvällspromenix med vovven, sedan blir det att leta fram den STORA koppen för här ska göras te. Mumma, älskar att dricka te i sängen.

Sa jag att det bästa med hösten är att dricka te?
Om jag inte gjorde det tar jag tillfället igen.
Det bästa med hösten är att dricka te. : D


P u s s e l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback