till modet - för mörkret

Vi tumlar nog alla runt i mörkret. Jag vet i allafall att du snubblar omkring där för jag kan höra dig ropa. Jag försöker alltid svara till dina skrik men tycks alltid bli utan dina svar. Vi tumlar nog alla runt i mörkret, för att hitta rätt. De som faktiskt har hittat rätt är sena på att hjälpa de som fortfarande tumlar runt. De blev så glada att de fick så bra lön att de glömde bort sitt jobb. Jag vet inte, vi tumlar nog alla runt i mörkret. 

 

I går tog jag pappas bil och åkte ut på landet. Mer exakt destination Onsjö, Kullerstugan, Fam. Stierna Wackelin.

Hem till faster och kusiner då, med andra ord.

Det bjöds chili con carne med italiensk lantbröd. Det bjöds på en annan verklighet än mig egen med andra problem och möjligheter. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Frans hade precis börjat på fritids. Fabian kunde inte släppa samtalsämnet 'Star Wars' och berättade om samtliga karaktärer han erhållit på sitt tvspel. Fanny hade besök från Stockholm så hon bröt på stockholmska och tramsade runt. Som vanligt.

De är så fina, och påminner i mångt och mycket om mig.


Jag fick lite ensam tid med Fabbe när han hade lugnat ner sig lite när han märkte att jag redan visste det mesta om 'Star Wars'. Så vi satte oss ned för att rita. Då tyckte Fabian vi skulle lyssna till en låt han springer till laptopen och sätter på en låt av Mikael Wiehe, inte för att det är en personlig favorit - men på något sätt i sommarkvällen som bör tillhöra det sista blev det väldigt poetiskt särskilt när han sjöng med väldigt försynt och fortsatte rita på sin bild.



Jag vet inte, Fabian kanske vet vart vi alla ska egentligen.

P u s s e l

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback