arbetarmyran?

Jag har ont i magen idag, jag vet inte varför. Kan bero på min frukost, kan bero på att jag rensar min dator och hittar sådant som borde ha raderats innan det skrevs. Det är tisdag och jag var tvungen att dubbelkolla för att verifiera det. Knepigt att så fort man tar lov från skolan så släpper man kontrollen över dagarna - trots att man arbetar.

Jag "arbetar" eller hänger eller fördriver ett "arbete" på Stora Torg. U21 spelar sina matcher och de spelas i Sverige därav denna rusch till intresse. Kom nyss hem från just en sådan arbetsdag. Jag har dock erhållit dygden att arbeta med Joel Ströbaek på detta jobb. Och ja, 5 timmar rusar förbi när man kan dela något med någon så fin som Joel. Så mellan 18 och 23 finner man mig oftast (åtminstone denna vecka) på Stora Torg jagandes 25+ grabbar som vill leka lite fotboll. Upplägget är enkelt - Gör ett mål och gör en målgest. Den bästa gesten vinner. Joel står för filmningen, medan jag fattar penna och papper för att ta telefonnummer och namn. Simpelt må hända - men ack var gör man inte för en god penning?


Annars fördriver jag tiden med att bli blekare än alla andra, då jag lyckas sova bort den bästa soltiden och har ägnat dagarna åt att backa upp vad som kan backas upp på min kära dator. Det stora underlaget med att "The Sims 3" inte ville samarbeta fick mig att tänka om. Så nu med min nya hårdisk plockar jag upp allt jag kan ha användning av - Som hela säsong 1 av "Sailor Moon" och diverse bilder tagna på Sturegymnasiet. Allt som jag påstår ha ett slags emotionellt värde i.


Studentpresenterna pryder mitt rum och som körsbäret på toppen vilar studentmössan för att påminna mig varje morgon när jag stiger upp - att jag faktiskt tog studenten. Det är galet, jag känner mig så vuxen. Samtidigt som jag inte alls känner att jag blivit äldre eller klokare. Att flytta hemifrån i höst känns lite utanför kartan. Men det är väl därför man lever för att helt enkelt testa sina vingar och se vad man finner. Det vackra är att man ganska snart ställer om till det nya och tar emot det med öppna armar. I vart fall om man lever med den attityden. Som det jobb jag just nu "fördriver", så mycket man lär sig av att se andra och förstå att jag faktiskt kan göra något gott av det. Med Emily i tältet mitt emot och Joel vid min sida börjar veckan bra. Trots tvivel dag 1.

Man kanske ska krypa till kos och börja dagen med en god frukost och glo en film?
Det låter magiskt bra. Ännu bättre upp är att dagen kan passera i total relaxation då jag inte arbetar. Någon som är sugen på en kvällsfika eller ett glas vin på altanen?
Slå en pling!

Pussel


Kommentarer
Postat av: Fridaaaaa på Icaaaaaaa..eller föredetta ;-)

jag hade velat ta ett glas vin med dig. Ring nästa gång love.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback