Gud: Stefan och sommaren

Jag vet inte varför det infinner sig någon slags nostalgi när sommaren börjar ta slut. Jag sköljs av ett rus av både ångest och glädje. Men vad jag har ägnat mig åt roligheter sedan jag skrev sist. Har då inte funnit tid att sätta mig ned och skriva ihop ngt. Men det har varit allt ifrån konserter med Håkan, Kent och Stefan till soliga timmar och bad. Ja, jag är förälskad i sommaren, men precis som alla mina romanser springer den ifrån mig. Den är vacker sommaren, vacker.

Om det finns en gud, så heter han Stefan. Stefan Andersson = Gud. Jag älskar honom och skulle lätt kunna säga upp all annan musik för hans texter och melodier. Det var i Stenige, en 18års present blev verklighet. Jag blundade när "Min Olycklige Vän" fyllde den svala kvällsluften. Tack! Det var magiskt. När jag var på Håkan och Kent blev det vin i massor, skrik och hopp. Med storabror och tjejen. De två var mina hjältar, och jag kände mig bortrövad från stress och tristess och fick åka till Malmö med två energiknippen.

Yes, sir. Jag har fyllt myndig, det känns galet. Men bra, mycket bra. Födelsedagen blev utgång med Hanna och Frida, mitt dreamteam. Jag njöt av folket och friheten, och känslan att ensamhet är en påhittad lögn. Nu jobbar jag stenhårt för körkortet, förhoppningsvis i september. För på höstlovet gäller det att vara redo, jag har hört rykten om en roadtrip till Finland, detta betyder lusekofta och trätofflor.

Jag har arbetat massor på bion. Har intagit godiskassan nu också. Det är en extrem utmaning, men jag tycker jag är duktig och det går fint. Jag kommer vara x-tra rik i höst, vilket jag tar emot med öppna armar - då koftor och höstmode är favoriten. Dessutom kan jag sno i väg folk på fikor lite oftare. I höst kommer även teatern tillbaka, i like. Projektarbetet börjar forma sig i mitt huvud och jag ser mitt tredje år på Sturegymnasiet som en utmaning och inget måste.

Ikväll ska jag ta det lugnt, är äntligen ledig från jobbet. Blir arbete i morgonkväll, sedan tar jag paus för att kunna dra på Lars Winnerbäck, åka till Liseberg och ta kvällsdopp med de finaste.

Ja, jag är förälskad i sommaren.

P u s s e l


Kommentarer
Postat av: sofia

lusekoftor är i störtsa grad norksa ;)

2008-08-03 @ 14:09:21
Postat av: filippa

tack för samtal på Kentkonseten, du är fin!

Postat av: kohrtz

lusekofta=norge!!!

2008-08-06 @ 12:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback