(O)Säkert!

Det drar till lite i mungipan när jag får syn på det. Det går inte att förneka att osäkerhet är roligt. Jag vet inte vilken skadeglad del av mig som verkar vid tillfället - men jag känner mig absolut maktfull. Det är som om jag styr i deras liv ett kort tag och får chansen att antingen förlöjliga dem eller vägleda dem. Man vet ju själv hur svårt det kan vara, och om man blir bemött på ett felaktigt sätt känner man sig alltid dum och får skuldkänslor. Jag delar inte ut gliringar av ren djävulskap utan snarare när jag bemöts av dålig visad respekt eller högmod. Det går ju att säga det snällt och dra på McDonalds leendet: "Du ska tyvärr inte vara här, du ska en trappa upp". Det blir enklast då.

Att jobba på Röda Kvarn är mer än att bejaka osäkerhet och handla rent socialt. Det är också att bejaka människors liv, det är faktiskt en inblick i vad folk gör, och det är ett utmärkt ställe för fördomar. "Jaha, ska hobbynördarna gå på 'Narnia', vilken chock!" men samtidigt ska man låta sig förvånas när två militärgrabbar går på "Sex and the City". På det stora hela är mitt jobb fantastiskt, jag träffar jättemycket trevligt folk och mina arbetskollegor är värda guld. I början av sommaren fick jag endast tre arbetstider på bion - men vinden har vänt. Jag har jobbat större delen av förra veckan och jobbar större delen av denna. Vilket är skitroligt och bra för ekonomin.

Sommaren åskar och blixtrar bort, men inte mig emot. Jag låg och myste i natt när jag hörde regnet och åskan. Mitt Chai te håller på att ta slut och jag känner att jag behöver köpa ett nytt te. Har någon något förslag.

Nu är det faktiskt Leonard Cohen och Cat Empire som dominerar på min Ipod
men jag vill bara säga att Säkert! är det bästa jag vet. Älska, älska Säkert! ih!

Jag saknar dig

P u s s e l


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad gör du imonkväll? Filmen va underbar, btw. love


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback