Söndagsångest med Ben och Jerry

Hallå, det var mycket längesedan sist. Hur är läget ute i världen? Det är söndag, åter en söndag, åter en ångest. För söndagar är ångest inför vad som komma skall, men antalet söndagar kvar att fasa på är endast 4, den sista söndagen är en dag att glädjas på för då är det den 1 juni. Ja, som jag då snabbt räknade ut är det endast 4 veckor i skolan, (den sista är som sagt intet) och sedan stundar det längsta lovet på hela året. SOMMARLOV! Det är också mitt sista sommarlov, efter detta sommarlov blir det inga fler, självklart kanske om jag pluggar vidare, men detta blir mitt "sista "sommarlov". Det menas att jag kommer att njuta lite x-tra i sommar.

Jag har fått besök hit hem av både den ena och den andra, de allra senaste som knackade på min dörr var Joakim. Men jag har även fått besök av Frida och Joel. De har varit gott att spendera lite tid med vänner nu när det äntligen fanns tid, just nu så skjuter jag upp alla möten och allt det där läggs åt sidan, så får det absolut inte fortsätta.

Det har varit magiskt väder över vårat förlovade land på sista tiden. Jag älskar värmen och vårkänslorna bara spirar. Jag blir kär i allt som frågar efter mitt namn och jag skrattar mig trött när jag träffar mina pärlor. Jag har till och med uppskattat regnet. För dofterna som då utlöses luktar bättre än vår übergoa tvål här hemma. Detta har då resulterat i lååååååååånga promenixer med Nisse, jag har försvunnit för att dels lukta på naturen, dels för att lyssna på Sexsmith. Jag vet, är det inte lite galet att jag blev kär i musiken kompositören till "God Loves Everyone" gjort? Kanske, kanske inte... Hursomhelst har "Imaginary Friends" fyllt mitt hjärta, rum och hus.

I morgon är det måndag, och det första som står på mitt schema 8.10 är Naturkunskap, kul! (not). Sedan blir det Historia, Dans och Musik och hemgång vid 15 tiden. Kanske hinner jag med lite staden efter skolan, har nämligen kikat ut lite fina grejer på Carlings, och sedan kvällstid sjunger jag med kören.

Nu ska jag försöka ut locka med Nisse ut i det fina vädret, ta med ipoden och gå ner till Tylösand och tillbaka... Självklart blir det att unna sig lite Ben n' Jerry glass när jag kommer hem, det är vad jag ska göra för att göra denna söndag lite enklare.

Hoppas inte tristessen fångar era sinnen.
Nu jobbar vi vidare 31 dygn, sedan är vi fria.




P U S S E L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback