Det luktar dagen efter

Det är en bruten man som sätter sig ned, han har upplevt för mycket på senaste för att kunna diktera ihop ett blogginlägg, ursäkta fattigdomen. Det blir aldrig så påtagligt som när marken har färgats vit, då vet man att man går från ett stadie till ett annat i livet. Man går från brunt till vitt, från regn till snö. Jag känner det i allt, den tidiga morgonen och det iskalla rummet. Det är komiskt på ett absurt sätt, jag har alltid en oönskad temperatur på mitt rum, i kalla tider är det kallt och i varma varmt. De skulle vara tvärtom, men just tvärtom är ett ord mitt rum med dess temperatur inte vill liknas vid. Det är något med dofterna också, jag har alltid extra känslor för dofter men just den där vinterdoften smyger sig på nu, det är bra doft, jag kan inte säga annat. Jag förknippar den med luciakonserter och julaftnar. Idag luktar allt dagen efter, mitt rum och likaväl som jag.


Jag har idag gått och drömt om en kofta, jag har under mina jeans pälsat på mig ett underställ, jag har skakat tänder av kölden och önskat att idag var en sommardag med rosa shorts, det enda som inte stämmer in på min gärningsmannaprofil på vintern är rodnaden, jag har inga utslag! Äntligen kan man visa sig bland folk, det är tur det. För igår var jag just ute bland folk, eller folk och fä - för att vara mer korrekt. Det var studentfest på ett alldeles för varmt Morfars, trångt var det också så det hette duga - men jag fick dansa, fick skaka av mig naturkunskapsprov och lekte mimare. Jag hade skitkul - verkligen, dansa på bord på Morfars hoppas jag uppleva igen! Idag luktar allt dagen efter - det är bara så ibland när den vattentäta kajalen vägrar försvinna ur ögonvrån och ger ett uttryck av en hård natt. Det är faktiskt just kajalen som gör mig rättvisa idag, en dag som är dagen efter.


Det är i sådana här månader man går förbi klasskamrater utan att hälsa, som man skriker "BAILANDO" så högt man kan på ett innefik, som man önskar aldrig fanns och det är i sådana här månader man önskar att man var kär i någon annan.

Någon som tog sig tid att ge tillbaka. Ibland önskar man att man fick ge lektioner i "att ge och ta"


Pussel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback