Onsdagsfnosk

Onsdagar är som ett skavsår, även om man går runt i det finaste man har så gör det ont. Inte för att jag vill kalla min klädsel idag för fin, men tro mig. I flera veckors tid har jag försökt att locka mig själv till att gilla onsdagar genom att unna mig en vit skjorta på morgonen. Men inget - varken vita skjortor, kaffe från cafeterian, godisätande eller ens tuggummi kan förgylla min onsdag (detta är då de hemliga metoderna, jag använder mig av för att överleva tråkiga dagar i skolan). I morse kände jag mig väck, jag var trött och hade skitont i halsen. Jag tänkte för mig själv, bra då kan jag ligga hemma idag för jag missar inte SÅ viktiga ämnen, och så kan jag spendera min dag studerandes på projektarbetet. Men nej, sådan tur fick man inte ha. Mamma åker hemifrån, jag ligger kvar i sängen med vovven vilandes bredvid - ringer telefonen. Jag förstår genast, det ekar i huvudet men jag kan inte riktigt säga det utan att dö inombords. Jag svarar och en röst säger till mig: "God morgon! Har du sovit gott?" - Jag får panik, ber om ursäkt i typsnitt 20 gånger innan jag lägger på och vågar säga till mig själv. "FAN, du missade körlektionen".

Ungefär en kvart senare - eller snarare exakt en kvart senare har jag hunnit följande.


•·        Platta håret (det behövs med den nya frisyren)

•·        Äta frukost

•·        Klä mig (jag som annars har beslutsångest slängde på mig första bästa)

•·        Fräscha mig (borsta tänderna, dra vax och spray genom håret, parfymera mig, återfukta ansiktet)

•·        Packa väskan (ner med alla böcker jag ska skulle ha dagen till ära och dessutom slänga ned gympakläder jag aldrig fick använda)


Jag stod senare med andan i halsen och såg Georges röda bil köra upp framför huset - jag formligen skrek HEJ DÅ till Nisse, grep tag i min jättejacka och slet till mig mina vantar och min väska. Körlektionen gick fint dock, eller ok. Jag var nära på att köra in i en bil som hade högerregeln på sin sida, detta skedde ironiskt nog precis utanför vägverket och Georgios verkade mindre nöjd. Men jag backade perfekt in på en parkering och det hemska momentet med start i backe gick kanon - till och med motorvägen fungerade för mig.


Efter körlektionen släpper George mig på skolan, jag är den mannen evigt tacksam. För om vi hade avslutat på Allbäcks hade jag ALDRIG hunnit i tid till årets tamaste musiklektion. Jag "klinkade" på basen igen (man kanske bara kan "klinka" på piano, men jag fann inget bättre passande verb) och jag kände att detta med slutproduktion som jag har föreställt det - aldrig kommer bli verklighet. Religion och Kulturhistoria passerade ganska smärtfritt, mycket film och bra snack, Calle och Anjelica är mina favoriter. Sedan blev det gympa, jag deltog inte, halsen tillät inte mig att göra Step-Up eller så tillät inte mitt fåfänga ego det. Då jag skulle ha sett ut som en frisläppt travhäst på den där stepbrädan. Men å andra sidan med gasellen framför kanske man skulle ha sett ut som Blossom Taiton i alla fall.


FNOSKPERIODEN har landat på Sture och i Halmstad i allmänhet. Fnoskperioden kan kännetecknas följande: Alla i din klass ha börjat få speciella åkommor såsom: Halsont, Feberfrossa, Torr hud, Oren hy och det värsta utav allt: "Gråmålighet "(icke existerande ord, men Rickards ord för "vintervit" eller rent av blekhet). "Gråmålighet" medför alla dessa åkommor och under ett gemensamt namn får denna period av året Fnoskperioden. Jag måste ta med Lipsyl till Filippa, så hon kan le sitt fina leende igen, kanske Panodil kan vara bra att ha till hands också.

onsdagstrött pojke
Onsdagar är som skavsår mitt i veckan, men efter de kommer torsdag, dagen då man har Teater sista lektionen, det är som plåstret man glömde hemma på onsdagen. Den lektionen lappar ihop min vecka och jag hoppas att något lappar ihop din. För veckan som kommer innehåller fler utmaningar än vad min arma kropp klarar av. Fan, man skulle ha tränat när man var frisk. Tur att jag fick grönt te av Joakim i födelsepresent, (säg det inte till någon men rött te är godare). Gash, jag trodde jag hade snackat te tillräckligt. Ni måste tro jag är en flummig halvtjock pojke som tror på Buddha, tänder rökelse och dricker te varje afton. Dels sant, men halvtjock är lite fel. Enorm hade varit mer korrekt, eller hur?

Ja, jag ler ändå, trots att det är onsdag
(sedan är det delvis för att flasha min frisyr ; D )




P u s s e l

Kommentarer
Postat av: Hanna

håller med, rött te ÄR godast!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback