Tisdag hela veckan

Det efterlängtade blogg inlägget är här! Eller mja, Malins efterlängtade inlägg. Som ni kanske förstår är det fredag, jag har precis sett klart "Idol", jag åt gott och tog det väldigt lugnt. För jag har behövt ta det lugnt, men det finns ingen tid till detta. Det har varit SÅ mycket i almanackan, Kim kikade snabb igenom vecka 40, hon suckade och sa, jag vill inte läsa. Jag är som hon glad att den veckan har passerat. Det är dock vecka 41 som har passerat:
Måndagen: spenderades till stor del med söta Joel, vi gjorde stan och shoppade innan kören. Tisdagen: AH! Nej, jag har beslutat att skriva om tisdagen lite längre ned, MEN ACK, det var den bästa dagen i livet. Onsdag: Hej,hej,hej bakisdag, gjorde inte ett smack, Torsdagen: Teatern är mitt liv, det var en hysteriskt bra lektion Fredag: Är som beskriven slut och nu väntar helg.

TISDAGEN DEN 7/10 2008 = STUDENTFEST - KÄNDISTEMA

Okej, jag överdriver inte när jag säger att det är den bästa festen jag varit på. Kvällen började med solosång hos en vikarie, (då Ingmari hade kompledigt). Hon var galen, petnoga och svår. Hon ville att jag skulle agera så mycket i min sång att jag skulle sjunga fult. Men hon tyckte ändå att jag var duktig i slutändan. Med en ICA: Maxi påse i handen vägande 9000 ton styrde jag stegen mot Söder, till Mia. Efter en 30 minuters slitsam promenix från St:Olof till Mias ytterdörr möttes jag av ett helt galet gäng. I dörröppningen ingen mindre än Askungen, Paula. Det blev dock värre när mina ögon snart hamnade på Johanna Kegg, som såg ut som en kopia av Emma Button aka Baby Spice. Kvällens värdinna Geri Haliwell, min paradpartner Hanna Kvarnsäter Mel C, och lilla söta Emily som Posh. Jag skrattade åt deras härliga kostymer men tappade andan när jag fick syn på en mörkbrun brud med stort afro, Melani Brown... Ja, jag vek mig av skratt när jag förstod att där bakom allt hår och teatersmink döljde sig JB; Jessica Björkman. Snart bekantade jag mig med Amy Winehouse, min date Sandy, Byggare Bob och änglar och demoner. Till och med superhjältar som Batman och Spiderman. Efter massor av dricka, Spice Girls konsert, vax i håret och spritspel styrde ett gäng med lite högre promillehalt sina fotsteg mot Penny Lane. Sandy (Klara) passade på att informera äldre damer om hennes nyktra tillstånd och trillade in i bilar och skrattade åt inget. Amy (Josie) brände mig med en cigarett, dansade och la på det härliga fejkleendet som klädde hennes nyfunna karaktär och Mel B skrek "SPICE UP YOUR LIFE" på galet bred Halländsk engelska, medan hon svängde på sitt jättehår. Efter kisspauser i buskar, kära återseenden och bekantskap med Skalman och Tingeling öppnades dörrarna till PennyLane. Studenleget funkade, den första drinken beställdes in och festen kunde börja. Jag dansade i neonljusen, gav skamliga förslag, blev juckad på och pussad på. Det blev helt galet vilt. Boy George var livsfarlig och Prince var snygg. Hutch kostade för mycket och jag fick Jokerns nummer. Ångan steg inne på PennyLane i samma takt som min promillehalt. Vilken natt.

Det känns bra att titta tillbaka, nu vill jag dit igen. Då hade jag ingen ingnagd ångest. Nu sitter jag här med berg jag ska bestiga. Men efter en sådan här kväll kan jag bara le med hela ansiktet. Vet ni vad, jag kommer kunna läsa detta inlägget om och om igen.


P u s s e l


Kommentarer
Postat av: Malin

Bästa kvällen någonsin. Och jag tror att nästa fest kommer att bli ännu bättre.



puss på dig Danny, hoppas det gick bra på Ahlbäcks! Och tack gud för att Jesper åkte ut i Idol. Länge leve Johan Palm.

Postat av: klara

haha vilken jäkla kväll! tack för den mr zuko /din smått onykrta sandy

2008-10-10 @ 23:37:25
URL: http://kklaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback