utför blir de kymigt

Det är så där kymigt att gå att lägga sig. Ibland är jag bara dålig på att avsluta saker, fråga bara Joel hur dålig jag är på att säga gonatt på msn. Men jag menar när klockan 22 plötsligt är 3 och Rickard har suttit i 5 timmar och sagt, alltså jag är skittrött och borde sova. Och alla de gångerna vid frukostbordet, alltså jag hinner sitta i fem minuter till, om jag bara liksom tar det lugnt och så - det är jag värd. Jag kan börja städa min garderob i flera dagar, jag kommer aldrig sluta städa i den. Då förstår ni att det kan vara svårt att avsluta en dag och sova några timmar, fast när jag väl har somnat är det tamt att gå upp på morgonen, så antar att det är positivt trots känslan i magen att gå till sömns...

Klassfoto - det blir värre med åren. Jag har nog blivit fulare och fulare. Titta bara på bilder från mig som 5 åring, då var man snygg. Fast det förstås, jag som nyfödd är ingen vacker syn... Jag säger nog att jag blev söt runt 2 års ålder och var söt framtill 10-12 eller något. Sedan har det gått utför. Jag har försök gömma min fulhet, men jag kommer inte undan, jag vill inte se mig som 35 åring, 60 årig är inte ens på kartan. Första gången jag samtycker med ordspråket. "Party hard, die young" - nej, jag kanske inte gör det i allafall, jag kanske har en liten gnutta mer inre skönhet. Får helt enkelt leva med visdomsorden "Exercise, Eat Well, Stay Fit, Die Anyway" istället. Ja, för på årets klassfoto ser jag ut som en schimpans, usch.

Joakim tog körkort idag. Oh, det kändes helt vilt att han och jag drog en runda på landet och snackade trams om intet. Jag kände mig så liten i jämförelse. Jag vill ha mitt körkort nu! Jag lovar mig själv att plugga teori bättre - lovar nästan, ska göra mitt bästa snarare. Tack Joakim för åkturen, jag hann aldrig säga det. Frida och jag lunchade idag också, det var jättemysigt. Hon var jättesniggis i sin arbetskläder. Vi glassade i solen innan bussen tog mig hem, och det var gott att krama om henne.

i dag tänkte jag mer på dig än jag tänkte överhuvudtaget.
du tog 110% av min tid - ih, bubbel


p u s s e l


Kommentarer
Postat av: klara

du kommer vara snyggast i skolkatalogen, punkt slut!

om jag ska vara ärlig så var jag också tusen gånger snyggare som fem-åring!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback