vart tog vi vägen?

påsklovet är slut.
vart tog det vägen?

jag har precis badat, mina fingrar är russin och min hur torkar sakta men säkert in. Precis som dagarna torkar in i det förflutna. det är mycket att göra just nu, mycket i allt - mycket för att vara mycket. Jag försöker fånga varje tillfälle av stillhet och njuta - men vem njuter när man har tusen andra saker man borde göra?

orken är slut
vart tog den vägen?

Nej, säg det. För jag hittar inte orken i mina skolarbeten och inte heller bland mina viktiga papper. Jag som började få ordning på det där. Jag orkar inte leta efter orken längre. Tur är att man orkar med det som är viktigt. Som vänner, familj och framförallt njutningsvärda tidsfördriv. Det orkar jag, jag skulle kunna orka en hel sommar med bara det. Men jag orkar inte leta efter orken.

dagen är slut
vart tog den vägen?

Jag blundar och känner på mina läppar med russinfingrarna, suckar och drar handen genom håret. Håret som blev misslyckat, dagen som gick i ultrarapid och nu kvällen inbäddad i en söndagsångest och en torrhet
man kanske ska smörja in sig i lite salvor och ta en kopp te?
allt ordnar sig när man dricker te.

blogginlägget är slut
vart tog det vägen?









P u s s e l

Kommentarer
Postat av: Anna

Bra skrivet!! (:



Vad är det dyraste du har köpt?



Hoppas din vecka blir bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback