moonday

Jag vaknar eller...
Nej, jag dör en smula.
Lät det väldigt melodramatiskt? Ja, för om jag skulle säga nej - då ljuger jag faktiskt. Om man ljuger blir man svart på tungan. Jag bara ont i halsen. Att bli eller att vara sjuk borde vara olagligt. I vart fall för mig.
Jag blir håglös, tråkig och asocial. Ful blir jag också, för jag orkar inte raka mig och då pallar man inte tvätta ansiktet.
Ni kan räkna ut resten.

I lördags började det.
Nej, nu ljög jag. Det har liksom pågått ganska länge, minst två veckor säger Malin.
Malin vet, hon har liksom fått genomlida min informativa sida på senaste.
För att återgå till lördagen. Jag skulle precis göra mig klar för att åka till Frida när det slår mig. Det slår mig dovt, fast tillräckligt hårt att jag tappar andan lite.
Jag står i garderoben och hostar. Det gör ont, det var första gången på länge som jag kände efter. Men jag har inte tid att stanna hemma och tycka synd om mig själv - i alla fall inte nu. Så jag byter om, rycker ut min Ipod ur datorn och gör mig redo att cykla till Frida. Det är då det händer, denna gång var det ingen hostattack. Det är värre än så. Ingen artist står det när jag ska slå på Yelle. Ingen musik står det när jag går ut ur den menyn. Jag har precis dödat min ipod.
Det känns som tårar, vrede och ångest växer mig upp i halsen. Mycket riktigt, de kommer som en glasyr för kakan känd såsom sjukdomen. Jag blir om möjligt ännu tröttare.

Det gick dock att genomlida efter tröstande ord från Louise och en aggressiv cykeltur mot Frida. Jag hoppar av cykeln och ringer på dörren. Frida dödar alla känslor som kan betraktas såsom sorg. Hon vet hur man håller om någon. Jag förlorar mig lite i hennes famntag och sedan vänder en tråkig lördag mot något riktigt fint - även om jag vart lite dåsig resten av kvällen. Det bjuds på grillkäk, tårtor, cider och likörer. Det är fint att bli bortbjuden, det här helt klart min grej. Vi tittar på bilder från Ryssland, vi pratar om gemensamma vänner. Frida har på sig sina glasögon och jag förlorar mig i faktumet att hon är min vän. Hon är fantastisk, på så många sätt.

Söndag har som bekant passerat, för mig innebar det sängen och Age of Empires med Malin. Det är lika nördigt som det låter, jag har till och med headset på mig.Det saknas joltcola och kebabrulle - men jag har te och karameller.
Jag sover bort resten av den dagen.

Idag är det måndag och officiellt 1 vecka tills jag befinner mig i Göteborg och börjar min nya utbildning.

P u s s e l





detta är fan dagens, haha!

Kommentarer
Postat av: Frida

Fan, du är helt enkelt underbar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback