tider och sekvenser

Och så börjar man påstå massor med saker man vet med sig är felaktiga. Det är knasigt hur man reagerar för att skydda sig själv. Jag dömer helt enkelt människor för snabbt, utan ge tiden varje ny människa förtjänar få.

Vilka dagar, tider och sekvenser av mitt liv som passerar nu i dagarna. Det är fantastiskt att man kan gå raka vägen från sängen, käka frukost, byta om till badkläder, åka cab till stranden, somna i en solstol och vakna någon nyans rödare. Fast, på något knepigt vis drar sommarkvällarna som är magiska mig ur händerna. Jag vill cykla ut till handikappbadet sent på kvällen för ett kvällsdopp. Dricka lite vin, tända lite ljus och dela en sommarkväll med någon som är fin.

Måndagsklubben är det bästa som hänt mig (eller kanske inte – men ändå). Vilken kväll! Jag har redan börjat planera vad jag ska bära för kläder för nästa tillfälle. Besatt? Ja, tack. Nej, men det var verkligen en pangkväll. Hemkomsten var inte förens 04.00 och när jag gick och la mig hade det precis ljusnat. Joel och Jag förpärlade vid stranden med vin och ruskigt fin fransk musik. För att sedan dansa oss döda på dansgolven. Magiskt!

Och så börjar man påstå massor med saker man vet är felaktiga. Förvisso är idealisering ett brott, men man kanske ska se bakom skalet och finna fina saker i alla fall.
Jag antar att man får vraka och välja, och dessa dagar, tider och sekvenser som passerar får man hålla hårt i.

P u s s e l


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback