en dag i vakuum

Jag blinkar över två matta ögon, i bakgrunden sjunger titellåten till "Rocky". Det är en sen lördagskväll hemma. Det är en "dagen efter" - en dag i vakuum.

I går tog jag studenten, med allt som det innebar, alltifrån traditionell skolavslutning till vild discodans på Mårtensson. Det blev en oförglömlig dag och kväll. Idag står jag på egna ben, utan någon annan att falla tillbaka på riktigt. Nu är det upp till mig att sätta kursen, jag måste våga och ta mina egna steg. Det är en "dagen efter" - en dag i vakuum.


Skolan är över, men sommarlovet har inte börjat. På måndag börjar jag arbeta, och sedan kommer alla dagarna efter varandra. Jag vet inte, det känns både bra och dåligt. Det är väl så en dag i vakuum, att man inte ser mellan fingrarna utan blir kvar bakom en stängd hand. Jag har ingen bra film att glo innan sängen heller. Rocky II går på teve eller som man säger med andra ord - inget går på teve. Nog för att jag hatar Sylvester Stallone, nog för att jag hatar boxning.


Jag köpte "The Sims 3" idag, vilket fatalt misstag. Jag installerade skiten både på pappas Mac och min PC utan något resultat. Min dator hänger inte med i svängarna. Nej, ty min käraste avled i sekunden då jag skulle börja spela. Efter 3 dödsfall ansåg jag att det inte var värt att ta till återupplivningsförsöken utan dödsförklarade min stackars dator runt 22 snåret. Den är inte ensam om att ha sätt sina finaste dagar. Min kära mobil lade av i förrgår. Vilken magisk tajming, så alla smsen jag fick på studenten ligger i en inkorg på mammas mobil i en salig blandning. Men inte tänkte väl jag sitta ensam och deppa? Nej, kvällen spenderades med familjen istället. Vi var ute och åt klockan 19, Harrys med chickenwings. För att sedan kika på "Bolt". Väldigt mysigt och det kändes som alla i familjen var lika nöjda med studenten som jag.

Jag blinkar över två matta ögon, i bakgrunden sjunger titellåten till "Rocky". Det är en sen lördagskväll hemma. Det är en "dagen efter" - en dag i vakuum.


Jag antar att jag ska gå och lägga mig. Ska sova länge och njuta av att slippa vakna upp med söndagsångest. Jag ska nog allt gnola över den där datorinvesteringen också. För min goding här uppe andas som om hon sett ett spöke. Kanske man kan få assistans av en Joakim jag känner? Vem vet...

Pussel


Kommentarer
Postat av: Ullis

Grattis till studenten!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback