kanske passar det mig perfekt

klockan är snart 4.
det passar mig perfekt.

jag har jetlag, som fan. det låter så töntigt att säga det. så djälva 08 varning.
jag är ingen översittare.
alls.

klockan är snart 4.
det passar mig perfekt.

efter att ha kommit hem förstår man saker bättre.
man känner i magen vilka men egentligen saknar
och förstår vilka man bör lägga sin tid på.

det är konstigt ibland, hur man fastnar för människor.
hur man blir kvar i dem, utan att de vet.

klockan är snart 4.
det passar mig perfekt.

knäppast är parfymer, särskilt framåt kvällen.
de binder in mig och jag blir kvar.
jag vet vad jag vill göra med min tid.
vilka personer jag vill ha nära mig
och vilka jag dissar på pakeringsplatserna.

kanske är jag naivare än någonsin när jag återvänder till sverige.
kanske har jag aldrig blivit mogen nog för att utesluta mitt naiva sinne.

men som jag sa på planet mellan chicago och new york till flygvärdinnan
"I'am from Sweden, you know... Not that smart"
och visst låter det som en klyscha, men ack så sant.

jag är kanske inte den mest intellektuelle du mött.
jag är kanske inte alls så dum som jag tror heller.

men när klockan snart är 4.
förstår jag att det finns människor man kan lägga sin tid på.
som ger något tillbaka.
som står kvar till och med när bilen har åkt.

P u s s e l

Kommentarer
Postat av: Denise

du är fin rickard :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback